Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás és esettanulmány

Keresőoptimalizálással foglalkozó cég révén rengeteg weboldal keresőoptimalizálásával foglalkoztunk már…

Ezekből egyet most be is mutatok:

A kezdetek

Megkeresett minket a weboldal tulajdonosa, szüksége lenne arra, hogy az első oldalra kerüljenek a Google keresőben, mit tudunk tenni az ügy érdekében?!

Természetesen tudtunk segíteni, a kulcsszavak és a stratégia megbeszélése után kezdtük is a munkát. De mielőtt a végére szaladnánk, nézzük csak, mire is van szükség 2017-ben a keresőoptimalizáláshoz a kulcsszavak kiválasztásán túl:

  • weboldal sebessége

    Fontos a HTTPS protokoll

    Fontos a HTTPS protokoll

  • weboldal biztonsága
  • weboldal minőségi tartalma
  • weboldal felhasználó barát kezelhetősége
  • mobilbarát

Ezekre nem a Google-nek van szüksége, hanem a felhasználóknak akik a weboldalra látogatnak. A Google a megfelelő honlapokat nyilván jól értékeli, akár a rangsorolásban is. Az oldalra látogatók viszont szívesebben tartózkodnak az oldalon, és hasznos információval, vagy esetleg egy termék vagy szolgáltatás szívesebb megvásárlásával távoznak. Tehát a lényeg, mint minden vállalkozásban, az ügyfeleinket minőségien szolgáljuk ki, ez hosszútávin is kifizetődő.

Többnyire erre épül a Google rangsorolása: “Nyújtson minőségi tartalmat és szolgáltatásokat!“.

Nézzük a weboldalon elvégzendő munkát, amely nem más, mint: vizsgálat és javítás.

Felsorolok néhány eszközt, ami sokat segít a vizsgálatban:

Nyilván a teljesség igénye nélkül, néhány támpont:

Tehát miután megvizsgáltunk mindent, a vizsgálat eredményei egyértelmüen azt mutatták, hogy a felsorolások közül a biztonság beállítása után a minőségi tartalmon és a felhasználóbarát kezelhetőségen kell javítanunk. Ha ezekkel megvagyunk, kezdődhet a weboldal népszerűsítése.

Elkezdődött a munka!

Javítás és népszerűsítés, ezekkel kell foglalkoznunk. A javítások mindig az ügyfél bevonásával történnek, és néha kompromisszumot is kell kötni.

Nem mindíg egyezik a szakember és az ügyfél látásmódja, de a mi dolgunk ezeket is megoldani. Megcsináltuk a nagyszerű tartalmakat a weboldalra, NEM a kulcsszósűrűséget figyelembe véve, hanem a minőségi és informatív tartalmat a fő szempontoknak tekintve.

 

Javítás

Beállítottuk a menük belső linkhálózatának egyszerűbb, átláthatóbb kezelhetőségét, a weboldal átlátható és felhasználóbarát kinézetét. Ezután a cookie-használat figyelmeztetését és a Https azaz az SSL kulcs beállítása is kész. Az SSL kulcs a weboldalon való fizetés miatt volt fontos, hogy biztonságban legyenek a vásárlók adatai. A felsorolásban a “weboldal minőségi tartalma” mellett említettem a Google AdWords szolgáltatását. Hogy miért?

Mutatom:

google adwords minőségi mutató

Google AdWords minőségi mutató

 

 

 

 

 

 

Itt három fontos dolgot tudhatunk meg az AdWords szolgáltatásban, és kettőt, ami a keresőoptimalizáláshoz fontos:

  • a várt átkattintási arány az AdWords-ben létrehozott hirdetésszövegre utal
  • a hirdetés relevanciája számunkra most nem fontos
  • a céloldallal kapcsolatos élmény pedig egyértelmüen nagyon fontos, ez a Google aktuális véleménye az oldalról

Tehát az AdWords kampány futtatása nagyon hasznos a keresőoptimalizálás közben!

A kis AdWords kitérő után nézzük mire van még szükség ahhoz, hogy az első oldalra kerüljön az ügyfelünk oldala. A következő lépés a népszerűsítés.

 

A népszerűsítés

Ezt a munkafolyamatot szándékosan nem úgy írtam, hogy linképítés. Nem csak arról szól, sőt. Azt is tudjuk, hogy nagyon sokan használnak különféle szociális hálózatokat (az ország fele), videómegosztó oldalakat és böngésznek weboldalakat. A könyvjelzőkön kívül a kereséssel kezdődik minden, ezért kell, hogy a keresőben megtaláljanak. Addig, míg nem vagyunk jó helyen, más eszközökkel kell elérnünk, hogy megtaláljanak, és ezek segítenek a keresőben előre jutni!

Nézzük mi kellhet:keresőoptimalizálás és a közösségi média

szociális hálózatok: 

  • facebook.com
  • gplus.com
  • twitter.com
  • instagram.com

Itt minél aktívabbak, hasznosabbak és informatívak vagyunk naprakészen, sok látogatót szerezhetünk, népszerűsítjük az oldalt, esetleg a brand-et.

térképszolgáltatás:

  • google.hu/maps

Ha a google-be kívánunuk megjelenni, ez is az, ha eltalálnak hozzánk, weboldalunkra látogatókat is generál.

tematikus linkkatalógusok:

  • lap.hutematikus linkkatalógusok
  • hasznosoldalak.com
  • wyw.hu
  • megaport.hu

A teljesség igénye nélkül, csak példa a felsorolásban. Fontosak a minőségi linkek, melyek az oldalunkra mutatnak, mi arra törekszünk, hogy ne az általunk beküldött linkek jelentsék az oldal bejövő linkjeinek nagy részét. Legyen az amiatt, hogy az oldal hasznos és mások ajánlják!

Ha helyesen csinálunk mindent, mindezek egyszerű módon elérhető eszközök, melyek természetes ajánlásokat generálnak, amit a Google felhasznál a rangsorolásban.

Tehát elvégeztük a kezdeti népszerűsítést, természetesen azért nem mentem bele a pontosabb részletekben, mert most nem az a cél. A cél a következő adatok bemutatása lenne, és hogy ezt hogyan is értük el. Az elérést fentebb leírtuk, és most nézzük az eredményeket:

Eredmények:

 

2016.11.06. A megrendelt keresőoptimalizálás 3 kulcsszóra, új weboldallal nincs még a Google keresőben indexelve.

2016.12.28. A 3 kulcsszóból mind a háromra a 8. oldalon szerepel a weboldal (ekkorra már rendberaktuk a weboldalt twitter, facebook posztolás megy)

2017.01.28. A 3 kulcsszóból kettőre a 3. oldalon szerepel a weboldal egy pedig a 2. oldalon (ekkorra már a fent leírtak mind készen van, próbálunk még minőségi bejövő linkeket szerezni)

2017.02.28. Két kulcsszóra top10, egy kulcsszóra pedig második oldal, és a mai nap már mind a három kulcsszóra az első oldalon szerepel a weboldal!

 

A munkát ezzel nem fejeztük be

Az első oldalra érkezés után is vannak fontos munkáink, ugyanis meg kell tartani a helyezésünket, továbbá igyekszünk a weboldal minőségét is megőrizni, és a kettő szinte ugyanaz. Tehát mi arra törekszünk a keresőoptimalizálás alatt, hogy a weboldal nyújtson minőségi tartalmat és szolgáltatásokat. Ezt a megrendelővel közösen tudjuk elérni, a mi dolgunk figyelni és naprakészen tartani a weboldallal kapcsolatos dolgokat, melyek végül mindig kifizetődnek.

 

A siker napról-napra megismételt kis igyekezetek összessége.