Hívj most: +36303270337

FőoldalKapcsolatWeboldal keresőoptimaizálásaRólunk MENÜ

Google Keresőoptimalizálás

Tudd meg hogyan működik

A keresőoptimalizálás nem cél, hanem az eszköz

keresőoptimalizálás forgalomnövekedés

Talán sokan nincsenek tisztában vele, de a keresőoptimalizálás nem egyfajta segítség a célok eléréséhez, hanem maga az eszköz. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor természetesen jóval nehezebb mérni is a keresőoptimalizálás eredményességét, mely által nem túl egyszerű egy cég költségvetésébe beépíteni. Mivel minden keresőoldal algoritmusa máshogy működik, így azok nem hasonlíthatók össze, melynek köszönhetően nem lehet a keresőoptimalizálás eredményességét ily módon kiszámítani. Egy televízióban megjelentetett reklám esetében természetesen rendkívül könnyű az eredményeket lemérni, ugyanis a nézettségi adatokat egy program segítségével rendkívül egyszerű megtekinteni, de még demográfiai adatokról is bővebb információkat kaphatunk.

Nyomon követhetőek azokban a fizetett hirdetések, amelyeket a cég kattintásonként szokott fizetni, így nem nehéz kiszámolni, hogy hány olyan látogató érkezett a weboldalra, akiből vásárló is lett. A keresőoptimalizálás látható eredményeit hónapokba telik elérni az erre vállalkozó cégek számára, így sokkal nehezebb használni a szolgáltatást, ugyanakkor mégis megtérülő befektetés szokott lenni. Éppen ezek miatt egyértelművé válhat, hogy a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetés együttes használata fogja a legjobb eredményt hozni. Hogyha egy cég azonnali megtérülést szeretne látni, akkor a keresőoptimalizálás helyett inkább a fizetett hirdetések mellett érdemes dönteni. Az ilyen jellegű szolgáltatásokra költés egy cég esetében sem túl könnyű, ellenben a vállalkozások büdzséjének kialakításával, ugyanis sokkal változatosabb kiadásokra van szükség.

Tulajdonképpen nem túlságosan behatárolható, oly módon, mint a külső ügynökségek, informatikai csoportok vagy PR-osztályok költségvetésének kiszámítása. Egy felmérés szerint a legfontosabb szempont a forgalom minél előbbi növekedése, ezt a marketingesek több, mint negyede nyilatkozta, de az irodai szakértők is egyet értettek ezzel. A Pole Position Marketing projektmenedzsere szerint azonban a forgalom növekedésénél sokkal lényegesebb mutatók is vannak a keresőoptimalizálás vagy a hirdetés által. Számára meglepő, hogy milyen mértékben elkötelezettek a cégek vezetői a forgalom növekedése miatt.

SEO Cikkek