Hívj most: +36303270337

FőoldalKapcsolatWeboldal keresőoptimaizálásaRólunk MENÜ

Google Keresőoptimalizálás

Tudd meg hogyan működik

A keresőoptimalizálás csoportosítása az irány szerint

Vertikális keresőoptimalizálás

keresőoptimalizálás csoportosítása 1 A webáruházak fontos része a keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás célja minden esetben az, hogy a weboldalunkra látogatókat, vásárlókat, megrendelőket vonzzunk. Az interneten keresők úgynevezett short tail és long tail keresőszavakat is beírhatnak. A beírt kulcsszavak viszont lehetnek indirektek és direktek is. A megrendelők, az ügyfelek vagy a vásárlók lehetnek potenciálisak vagy biztosak is. Amennyiben egy cég szigeteléssel foglalkozik, akkor az a kereső, aki a Google-ben a "szigetelés" szóra keres rá, az biztos ügyfél lesz a cég számára, hiszen azt a szolgáltatást keresi, amelyet az adott cég végez. Éppen ezért fontos, hogy egy cég a tevékenységére vagy szolgáltatására jellemző kulcsszavakra a keresőben az első oldalon legyen megtalálható, hiszen ekkor a vásárlók vagy az ügyfelek eljutnak a céghez. Innentől már csak az ár fogja meghatározni, hogy az adott fél vásárolni fog-e vagy igénybe veszi-e a szolgáltatást, esetleg keres mást. Az a tevékenység, amely során a fontos kulcsszavakra a weboldalt az első oldalon tartjuk, a vertikális keresőoptimalizálás nevet kapta. Azért vertikális, mert a cél az, hogy a tevékenységre, szolgáltatásra jellemző kulcsszavakra a Google találatok között minél előrébb kerüljön a weboldal.

Horizontális keresőoptimalizálás

keresőoptimalizálás csoportosítása 2 A legtöbb látogató eléréséhez a minél több csatorna kihasználása szükséges

A horizontális keresőoptimalizálás célja már nem csupán a biztos ügyfelek, vásárlók megtalálására irányul, hanem a potenciális vevőkörére is. Marketing szempontjából fontos odafigyelni az olyan, legtöbb esetben long tail szavakra, amelyek a szolgáltatás vagy a termék általi megoldásokat leírták, hiszen a leendő ügyfelek ezekre fognak többször is rákeresni. Maradjunk az előbb említett szigetelés szolgáltatásnál, amennyiben valamely házban nem megfelelőek a hőmérsékletek az adott évszakban, ők lehet, hogy szeretnének a szigetelés lehetőségével élni, ezért beírhatják a keresőbe, hogy "hideg lakás, szigetelés". Ez az ügyfél szeretne megszabadulni a kellemetlenségektől, amelyre egy szigeteléssel foglalkozó cég tökéletesen megoldást tud nyújtani. A kifejezések és a kulcsszavak száma végtelen lehet, ezért nem is lehet mindegyikre ugyanolyan módon odafigyelni és dolgozni vele. A horizontális keresőoptimalizálás célja, hogy minél több kulcsszóra jelenjen meg a weboldal a keresőben. A horizontális és a vertikális google keresőoptimalizálás egymást segíteni szokta, de el kell különíteni őket a célok kitűzésénél.

SEO Cikkek